از عشق بگو با من

اشعار عاشقانه

از عشق بگو با من

اشعار عاشقانه

آخرین نظرات


سخن عکس:


می دانی؟
هر بار که می ایستم

هر بار که زندگی می گذرد

هر بار

هر بار

یادم می افتد هنوز چقدر حرف های نزده داریم

چقدر من

چقدر تو

هنوز کنار هم ننشسته ایم و ...

راستی

اینجا چقدر جای تو خالی ست


هنگامه هویدا


______________________عاشقانه ها______________________


در ِ گوشی:


تنهایی ام را می برم با خود، تا در خیابان ها بچرخانم / از من تو را می خواهد از تو ، تنها برایش شعر می خوانم / حتی نمی دانم نشانت را، تا لا اقل از دور می دیدت / حتی نمی دانم چرا رفتی، تا ذره ای او را بفهمانم / تنهاییم را می برم هر روز ، با خود پسش می آورم دلتنگ / او را چه مدت؟ تا چه تاریخی؟ باید به دور خود بچرخانم / پا بر زمین می کوبد و دارد، حال مرا بدجور می گیرد / یعنی تو هم حالا همین جوری یعنی تو هم تنها...؟! نمی دانم


زنبق سلیمان نژاد


______________________عاشقانه ها______________________


تک بیت:


در جوانی تاب دوری تو را دارم ولی

بی تو بودن ها برایم روز پیری مشکل است


محمد شیخی


______________________عاشقانه ها______________________


دو بیتی:


پکی عمیق به سیگار می زنم اما

تو نیستی که ببینی چه می کشم مریم

مرا به حال خودم واگذاشتند همه

همه، همه، همه اما، تو هم؟ تو هم؟ مریم**



امیر پیمان رمضانی

______________________عاشقانه ها______________________


شکوه نمی کنم ولی:


با توام عشق قسم خورده پنهانی من / با توام بی خبر از حال و پریشانی من / با توام لعنتی خالی از احساس بفهم / بی قرارت شده ام شاعره خاص بفهم / لعنتی خسته ام از دوری و بی تاب شدن / پای دلگیرترین خاطره ها آب شدن / نفسم بند تو و درد مرا می خواند / بعد تو حسرت دنیا به دلم می ماند


پویا جمشیدی


______________________عاشقانه ها______________________


ترانه:


نه بی تو سکوت نه بی تو سخن

به یاد تو بودم به یاد تو من

ببین غم تو رسیده به جان و دویده به تن

ببین غم تو رسیده به جانم بگو چه کنم


عبدالجبار کاکایی


پیشنهاد آهنگ

ارمغان تاریکی - محمد اصفهانی



دریافت


______________________عاشقانه ها______________________


سپید:


اگر مرگ و ملک الموت نبودند

بی تردید

نبودن تو مرگ

و دلتنگی

عزراییل نام می گرفت


سبحان فدایی راد


______________________عاشقانه ها______________________


+ عنوان پست از حافظ


+ ** : اینجا ادامه مطلب است دوستانی که از حوصله شان خارج است هم بخوانند :-)


ابیات مکمل این دو بیت (قسمت دو بیتی) درج شده در این پست نامه رو چند روز پیش یکی از دوستان برایم خواند و در حین شنیدنش یاد داستان کوتاهی از " مصطفی مستور " با نام " و ما ادراک ما مریم " که تا بحال چندین بار خواندمش افتادم که چه زیبا از این غزل در داستان خود استفاده کرده است؛ قسمتی از داستان (شامل این غزل را) می خوانید:

مریم از دانشکده که بیرون آمد با عجله تکه کاغذی را انداخت جلو امیر که ساعت‌ها بود منتظرش مانده بود

رفت آن طرف خیابان و سوار ماشین آلبالویی‌ رنگی شد

تنها وقتی ماشین دور شد، امیر توانست خم شود و تکه کاغذ را بردارد

به دیوار سنگی دانشکده تکیه داد، اما حس کرد پاهایش سست شده‌اند

نشست روی زمین

کاغذ را باز کرد و به هفت کلمه نوشته شده روی آن طوری خیره شد که انگار به هفت نعش پیچیده لای کفنی نگاه می‌کرد:


تو را برای ابد ترک می کنم، مریم


نفسش را با شدت بیرون داد

کاغذ توی دستش لرزید

سرش را به عقب خم کرد و به دیوار چسباند

بعد چشم‌هایش را بست و آنها را آنقدر بسته نگه داشت تا پلک‌ها خیس شدند، تا از گوشه‌های چشم قطره‌های اشک تا روی گونه‌ها سر خوردند

بعد چشم‌ها را باز کرد و خودکارش را از جیب پیراهنش بیرون آورد

باز به کاغذ توی دست‌هایش، به جنازه‌ها، خیره شد:


تو را برای ابد ترک می کنم، مریم


زیر کاغذ و با خط ریزی نوشت:


چه حسن مطلع تلخی برای غم، مریم


پاکت سیگارش را از جیب پیراهنش بیرون آورد و تنها نخ سیگار توی آن را آتش زد

به آن‌طرف خیابان نگاه کرد و دود سیگار را پاشید به سمت آدم های آن‌طرف خیابان

به آنها که چیزی می‌خریدند، چیزی می‌فروختند، حرفی می‌زدند یا می‌خندیدند

نوشت:


پکی عمیق به سیگار می زنم اما

تو نیستی که ببینی چه می کشم، مریم

برای آنکه تو را از تو بیشتر می خواست

چه سرنوشت بدی را زدی رقم، مریم


باز مثل وقتی که عینک نداشته باشد چیزها را مات و موج دار دید

انگار از پشت پرده‌ نازکی از آب

از روی زمین بلند شد و عینکش را از روی چشم برداشت

با آستین پیراهنش صورتش را پاک کرد و کنار دیوار سنگی راه افتاد

پیچید و از خیابان بالا رفت تا رسید به پشت حصار فلزی

خاطرات انگار گلوله های مسلسل شلیک شدند توی کله‌ اش و او ایستاد

تکیه داد به حصار

باز کاغذ را در آورد

دستش می‌لرزید و کلمات، انگار رعشه گرفته باشند، روی کاغذ کج و کوله می‌شدند:



مرا به حال خودم وا گذاشتند همه


همه، همه، همه اما، تو هم؟ تو هم؟ مریم

نظرات  (۸)

اینجا چقدر جای تو خالیس .... 
زیبا ...
پاسخ:
سلام دوستم
و خوش آمدید

خوشحالم که خوشتون اومده
وفــــــــاداری ...

یک کار خود آگاهانه نیست !!

اگر کسی را واقعا دوست داشته باشی ...

خود به خود به او وفــــــــــادار می مانی ...
پاسخ:
سلام دوستم
و خوش آمدید


دقیقا همینطوره...
:)
پاسخ:
سلام دوستم
و خوش آمدید


:-))))
++++
پاسخ:
سلام دوستم
و خوش آمدید


خوشحالم که خوشتون اومده....
Ghesmate daregushi ziba bud
Ahange aghaye esfehani ham .....
Motshakkeram (flower)l
پاسخ:
سلام دوستم
و خوش آمدید


خوشحالم که خوشتون اومده...
سلام دعوتید طاعات قبول
پاسخ:
سلام دوستم
و خوش آمدید


حتما خدمت میرسیم
سپاس،همچنین
التماس دعا...
باز هم در نگاه خاموشم
قصه های نگفته ای دارم

باز هم چون به تن کنم جامه
فتنه های نهفته ای دارم...
فروغ فرخزاد


ترانه دکتر اصفهانی زیباست :)

چه ادامه مطلبیی....
پاسخ:
سلام دوستم
و خوش آمدید


ز آنچه دادم به او مرا غم نیست

حسرت و اضطراب و ماتم نیست

غیر از آن دل که پر نشد جایش

به خدا چیز دیگرم کم نیست...


بله موافقم...

ادامه مطلب است دیگر...

  • رفیق خاموش
  • سلام:پست طولانی  اما اونقدر قشنگ بود که چند بار خوندم :)

    اهنگ   هم عالی

    موفق باشین

    آ
    پاسخ:
    سلام دوستم
    و خوش آمدید


    خوشحالم که خوشتون اومده
    این کلبه متعلق به خودتونه...

    همچنین...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">